aankomst - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: elinevreeker

Blijf op de hoogte en volg Eline

29 Juni 2012 | Frankrijk, Belvès

Goeeedenavond lieve allemaal die dit gaat lezen.
ik denk dat ik maar gewoon zal beginnen bij het begin, dan kan ik het beste structuur houden!

Voor degene die niet precies op de hoogte waren, ik ben voor twee maanden afgereisd naar het mooie Belves in de Dordogne van Frankrijk, om in een nederlands gezin, eigenaren van de nederlandse RCN camping Le Moulin de la Pique op de kinderen te letten, au-pair zo gezegd.

vanmorgen om half 4 ging mijn wekker, om on 7.20 te kunnen vertrekken van the hague airport. gister wilde papa nog half 5 vertrekken, maar door plotselinge wegwerkzaamheden aan de a4 was dit 4 uur vertrekken geworden. eenmaal met mn brakke hoofd aan het aanreacht wordt er als een stel zwartepieten op het achterraam gebonkt. jahoor, mn lieve vriendinnetjes Lau, Ro en Es die nog even een laatste afscheid komen doen.

nou al met al goed vertrokken, en maarliefst p, half 6 al op t vliegveld. pff moest ik nog 2 uur, tenminste, dat dacht ik toen.. eenmaal bij de check-in bleek dat mijn ruimbagage (gewone koffer) 30 kilo woog, in plaats van de toegestane 15. ik had inderdaad wel verwacht dat ik teveel had. en daarvoor zou moeten bijbetalen, maar dat dat 10 euro per kilo, en voor mij op 150 euro zou uitkomen had ik niet zien aankomen. uiteindelijk na veel passen en meten en baggage aan papa mee terug te geven (jaa helaas ook mn laptop) had ik nog 19 kilo...

verder goeie vlucht gehad, netjes geland. en na een autoritje aangekomen op bestemming.
ze eten hier onder de middag warm, en we kwamen net op dat moment aan.. kipschnitzel met aardappels en rode kool (niet bepaald mn favoriet..)
eerst was het een beetje onwennig, want je valt in een best hechte groep die hier al twee maanden zit, en daarbij maak ik er ook nog niet echt deel van uit omdat ik au-pair ben en dus bij Els (Else-Marieke) en Eelco in huis zit, en zij met zn allen bij elkaar in caravans.
uiteindelijk hebben we lekker met zn allen geteut en was het snel een groot geheel.
verder heb ik snel een rondleiding door het huis gekregen en snel een paar gewoontes en regeltjes ed doorgenomen

om half 5 heb ik samen met Els Martijn en Marieke uit school gehaald. Raar school systeem hebben ze hier btw, maar dat is voor later haha
vervolgens hebben we samen wat gedronken op het terras van het restaurant en hebben Martijn en Marieke mij de camping, hun verzamelingen en hobbies laten zien. Ook hebben ze nog een snel een frisse duik genomen, en natuurlijk kon ik niet droog op de kant blijven,, ... martijn met zn waterpistool

verder lekker samen een broodje en soepie gegeten en even chillen in de tuin.
nu kindjes op bed, en eline even met n boekie in de laatste zonnestralen.
ik kan als ik wil nog wel uuuuuren doorbreien.

tot een volgende update maar weer :)

  • 05 Juli 2012 - 12:16

    Diène:

    Hé Eline,
    fijn dat je goed bent aangekomen!!!!!!!!!!!
    geniet ervan de komende 2 maanden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Belvès

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 26843

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: