fransemuggentelefoon - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu fransemuggentelefoon - Reisverslag uit Belvès, Frankrijk van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

fransemuggentelefoon

Door: elinevreeker

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Juli 2012 | Frankrijk, Belvès

Zoooo hallo zijn we weer hoor :)
ik ga natuurlijk niet echt iets vertellen over een fransemuggentelefoon, maar het zijn mn steekwoordjes voor dit verslag.

en ik moet zeggen, dat dit eerste stukje al zo'n vier dagen openstaat op de computer, opzich heb ik jullie van alles te vertellen, maar ik heb dus nooit zin om een reisverlag te typen, misschien wel omdat er zoveel in moet..
maargoed. het is nu 18.48 en om 19.00 is mn maatje Danielle klaar op de receptie, en dan gaan we even Belves in om te kijken wat de nationale feestdag 14 Julliet ons te bieden heeft..
Laat ik ergens bij het begin beginnen?

week 1 en twee zijn inmiddels al om, en ik moet zeggen, wat gaan de tijd hier snel, ook de dagen! ons ritme is ongeveer als om 9 uur ontbijten, dan klaarmaken voor de dag, meestal doe ik 's ochtends de huishoudelijke klusjes zoals strijken, wassen ed. dan eten we om 12 uur warm. we kunnen dan aan de overkant, bij de keuken een bordje eten halen. dat is wat er wordt bereid voor het personeel zegmaar.
's middags wil martijn nog weleens meedoen aan een activiteit van het animatieteam, en marieke en ik doen spelletjes of genieten van de zon met een goed boek.

om even aan te sluiten bij vorige week donderdag, waar ik vorige keer mn verhaal gestaakt ben, ik heb zoals gewoonlijk weinig uitgevoerd op mn vrije dag, maar ben 's avonds wel gezellig met een paar collega's 'naar boven gegaan' Belves in dus, en daar hebben we heerlijk bij het door nederlanders gerunde'L Envers gegeten, dat betekend 'omgekeerd' in het nederlands. en dat was dus ook best grappig, want ze hebben daar dus bijvoorbeeld een toiletpot aan het plafond, en ook tafels en stoelen. en neemaaar, ik heb daar gewoon eend als hoofdgerecht gegeten. ik ben opzich niet zo van die ongewone dingen, maar het is wel typisch frans, en ik had het op school al een keer gehad, en het is dus best lekkerm vooral met rode wijn saus! er was ook een heel gezellig ventje live aan het zingen op het terras, engelse, nederlandse en franse muziek, bere gezellig dus! en toen moesten we dus terug lopen.. het is ongeveer 30-45 minuten lopen, iets wat hier eigenlijk vrij normaal is, maar waar ik in nederland niet aan zou moeten denken, maar punt twee dat hier dus zo gek is, we lopen gewoon in de berm van een 90weg in het pikkepikke donker, geen lantaarnpaal geen vangrail niks!

nou genoeg over donderdag '-.- vrijdag ha (ooohnee het is 19.00!) vrijdag hadden de kinderen dus hun eerste echte vakantiedag. maar helaas hadden we weer slechtweer, dus hebben we lekker koekjes gebakken :) (ik zal trouwens proberen binnenkort ook wat foto's te uploaden). zaterdag was het weer echt heeerlijk heet weerr, we hebben de middag dan ook lekker aan het zwembad doorgebracht :)
zondag gaan de kinderen naar een nederlandse kerkdienst hier op de camping, welke al aanvang neemt om 10uur, en wat dus geen uitslaap-zondag betekend :( zondag hebben we lekker pizza&friet gegeten, zoals de kids dat noemen, maar later bleek dat we dat misschien niet hadden kunnen doen..

maandag was ik weer lekker vrij, ik heb vanaf nu elke maandag vrij, omdat Els ook op maandag vrij is. en ja ja ja ja ik ging naar de Carrefour! voor de mensen die dat niet kennen, dat is hier een supermarktm en ook nog formaat xl. gezien ik supermarkt freak ben, en al een week niet zo;n ding gezien had kon ik mn geluk niet op.
's middags nog even wat filmpjes gekeken met Daan (danielle)

later hebben we uit verveling maar een paar potjes ezelen gedaan, als je dan EZEL had dan moest een een opdracht doen, nouja goed prima. ik had nog niks, en eef had al EZE, maar je ruikt het al, ik was het haasje :( ik werd geschminkt als een verschikkelijke clown, en moest dan daarmee eten bestellen in het restaurant (voor gezellige afhaal met zn allen)

maar eehm, mn verhaal wordt alweer lang, en danielle is al 7 minuten klaar met werken, dus ik ga aftaaien en zal de volgende keer vertellen over dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag en misschien al een stukje zondag. en oohjaa, ook nog steeds over de franse muggen telefoon gehehhe. toedeellssxxxx

  • 14 Juli 2012 - 20:19

    Anja:

    leuk geschreven eline. we hebben er weer van genoten:)

  • 14 Juli 2012 - 21:07

    Eline:

    Hee,
    Jaa dankje :)
    Leuk dat jullie me ook volgen :)

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik gister weer een hele middag heb gespendeerd achter de computer om vliegtickets naar de andere kant van de wereld te bekijken....

    Liefssxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Belvès

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 26813

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: