Vertrek! - Reisverslag uit De Goorn, Nederland van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu Vertrek! - Reisverslag uit De Goorn, Nederland van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

Vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 Juni 2013 | Nederland, De Goorn

Het einde van mn schoocarriere in Leeuwarden naderde en ik moest toch echt mn stage gaan regelen.Ik wist al heel lang dat ik een cruise stage wilde gaan doen. Dus ben ik dingen gaan regelen. Uiteindelijk had ik mn stage begleider benaderd en verteld dat ik de ms Rotterdam zou gaan bezoeken in Rotterdam 9 april. Op deze dag heb ik ook met mn begleider (Josephine) vanuit de HAL een sollicitatie gesprek gehad. Al snel bleek ik aangenomen.

5 weken geleden belde Josephine met de vraag of ik misschien een andere functie wilde bekleden. Binnen de HAL hebben ze een Training & Development programme (opleidings programma) wat 4 contracten (4 maanden) inhoud. In principe doe je in het eerste jaar 'assistant dining room manager' & 'in room dining manager'. Dan heb je eigenlijk je stage afgerond en kan je voor de keus gezet worden of je nog een jaar met hun wil doorvaren en op die manier 'culinary chef' wil worden. Hun tweede jaar bestaad uit de onderdelen 'controller' (hierbij ben je gedeeltelijk verantwoordelijk voor de financien, budgets en bevoorrading van F&B outlets) & 'provision' (dat houd in productkennis).

Josephine vroeg mij dus, of ik misschien als controller wilde starten, in plaats van assistant dining room manager. Maar dan zou ik wel 28 juni al aan boord moeten in plaats van ergens begin of eind September. Na een dag wikken en wegen heb ik toch besloten om daarvoor te gaan. En toen is de hele rollercoaster begonnen. Er kwam een heeeeleboel op me af wat ik allemaal moest gaan regelen. Ten eerste moest ik een hele boel dingen op school af gaan ronden, want je moet een bepaald aantal punten hebben om uberhaupt op stage te mogen gaan (gelukkig heb ik gister, 4 dagen van te voren, gehoord dat dat allemaal rond is). Daarnaast moest ik medisch gekeurd worden, er moest een tandarts verklaring komen over mn gebit. Mn visum moet aangevraagd worden. Mn ov moet stopgezet worden, en mn moeder moet volmacht krijgen over mn studiefinanciering en bankzaken etc, noem maar op een hele waslijst dus.

Tot op heden heb ik nog steeds mn paspoort met daarin visum nog niet terug gekregen van het Amerikaans consulaat in Amsterdam, dus het blijft wederom spannen of ik uberhaupt weg kan morgenavond.

Verder is de planning dat ik morgenavond /nacht samen met mn vader en zn broer richting Warnemunde (duitsland) ga rijden, waar ik vrijdagochtend 9.00 uur aan boord ga.

Tot zover de update, tot volgende keer!

  • 31 Mei 2015 - 10:02

    Linda:

    Eline,

    het lijkt me echt super om je stage te lopen op een cruise.
    Vandaar dat ik gesolliciteerd heb naar een baan op de Holland Amerika line.
    Morgen moet ik komen voor een interview in het Engels.
    Mijn vraag aan jou is wat kan ik daar van verwachten en wat zijn zoal de vragen?
    Ik zou het echt waarderen als je mij daarover terug kan mailen.

    Mvg Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 26850

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: