the beginning - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu the beginning - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

the beginning

Blijf op de hoogte en volg Eline

11 Juli 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Tsjaa, waar zal ik eens beginnen..
De reis ging goed (papa & thed nog bedankt voor het rijden ). Ondanks dat ik ook zou rijden heb ik de hele weg achterin gezeten en een beetje geslapen. Omdat we optijd vertrokken waren, om eventuele verkeershinders ed voor te zijn was ik erg vroeg op de boot. Ik werd door de clerk (hulpje) van HRM (personeelszaken) opgehaald en naar het hrm kantoor gebracht. Daar werd ik overladen met informatie en kreeg ik een welcomeonboard boekje en een NEOP card (new employee orientation program). Daar staan dingen op die je dezelfde dag, en de rest binnen 72 uur moet voltooien. Zoals bijvoorbeeld veiligheidstrainingen volgen (kijken bij welke lifeboat je moet zijn als er iets gebeurd etc), je pak laten aanmeten, jaja er zitten hier een aantal ‘tailors’ aan boord die voor iedereen een pak in elkaar naaien! Ik moest mn medische formulieren inleveren en kreeg een erg gemene tuberculose prik. Ook moest ik natuurlijk geïntroduceerd worden in mn nieuwe omgeving, mn kamer, die ik deel met mn buddy Anika, zij neemt me op sleeptouw in het begin en laat me dingen aan boord zien. Maar ook mn kantoor ‘controlleroffice’. Ik werk daar samen met de headcontroller Rian(2 officiersstrepen) en de clerk Anthony(niks waard) en dan zit ik daartussenin. Beide mannen zijn trouwens Indonesisch, zoals de halve bevolking hier aan boord.
Jammer genoeg heb ik me de eerste twee dagen aardig verveelt. Gisteren was ‘homeportday’ dat betekend dat alle huidige gasten het schip verlaten (disembarkation) en dat alle nieuwe gasten aan boord komen (embarkation). Door homeportday waren mn collegas erg druk en konden ze me weinig uitleggen. Op de eerste dagen vond ik de middag vrij niet zo erg, een beetje bijkomen, het schip verkennen en mn koffer uitpakken. Maar ondertussen is dit mn vierde dag, en ook nog eens seaday, we varen dus de hele dag, en verveel ik me smiddags kapot, want wat ga ik in hemelsnaam doen? Dinsdag in Kiel ben ik er nog even af geweest om te internetten (free wifi) en zou daarna met Anika, ze is trouwens duitse, en Alian het dorpje/stad ingaan, maar ze waren beiden ziek, en ik had nou ook weer niet zoveel zin om alleen te gaan dus ben ook maar in bed gekropen. Gister had ik maar 45 minuten om het schip af te gaan, omdat ik om 4 uur alweer terug moest zijn. In die 45 minuten wilde ik per se ergens geld pinnen om een telefoon en internet kaart te kunnen kopen. Er was me verteld dat ik geld zou kunnen krijgen bij crew office, maar aangezien iedereen het zo druk had en ik nog maar zo kort aan boord was kon dat niet. Tegenover de cruisehal (meeste cruisehavens hebben dat om passagiers op te vangen) was een souvenirswinkeltje en ik heb die man gevraagd waar ik kon pinnen. Ja daar en daar heen en anders helemaal daar, blabla, ik lopen, eerste ding dicht, tweede ding niet kunnen vinden omdat ik alweer terug moest lopen. Ik naar dat mannetje terug, gevraagd of ik pleaaaaase dollars mocht pinnen, en jahoor, als ik wat kocht deed ie dat voor deze ene keer voor mij. Dus heb ik een mooie magneet uitgekozen (ik heb bedacht van de grotere steden waar ik geweest ben (en ook iets gezien heb) een magneet te kopen . Had ik dus uiteindelijk geld, kreeg ik vanmorgen bij het inleveren van mn NEOP een gratis telefoonkaart.. grrrmbl!
Het is wel grappig om te merken, dat nu we een (kleine) crossing (lang op zee) doen, het schip al veel meer heen en weer schommelt, af en toe rol ik bijna uit bed of beuk tegen de muur in de gangen tijdens het lopen haha.
Nou eehm, mn supervisor en clerk zijn hartstikke tevreden over mij (gek dat de clerk mij dingen leert en inwerkt terwijl ik theoretisch gezien boven hem ‘sta’. Ik ben al vernoemd tot GSS girl. Guest Satisfaction survey. Elke keer aan het einde van een cruise worden alle gasten verzocht een gasttevreidenheids enquete in te vullen. Deze enquete is van enorm belang voor een groot deel van het personeel. De HAL heeft standaarden gezet, en deze moeten gehaald worden, zoniet, dan is er een aardig probleem. Als GSS girl moet ik door het hele schip 6 zuilen af om daar alle enquestes op te halen (2200 gasten, dus gemiddels 1900 enquetes). Deze enquetes moet ik stuk voor stuk ontvouwen en zo netjes mogelijk op een stapel leggen. Vervolgens moeten de enquetes gescand worden (omdat er nieuw papier gebruikt wordt heeft het me een uur gekost om de goeie instellingen te vinden. De enquetes worden gescand per 100, en per 500 wordt een analyse gemaakt (computer een half uur niet bruikbaar). Uiteindelijk had ik ze allemaal ingevoerd en toen moest ik allerlei verschillend rapporten eruit opmaken, en wat hou ik daarvan, serieus! Lekker kloten met nummertjes, vergelijken, rood markeren wat vaalt en groen markeren wat de target heeft gehaald.
Okeoke, moeie arm en nog zoveel te vertellen. Volgende keer meer!
Joeee, dikke kus!

  • 11 Juli 2013 - 16:12

    Darryl:

    Haha wat een verhaal! Ben erg benieuwd wat je nog meer te vertellen hebt zo op skype :)

    Kussss <3

  • 11 Juli 2013 - 21:31

    Mama:

    moppieeeeeeee, wat heerlijk dat je nu al geliefd bent :)
    Love you!!!!!!!!!!!!!!!!! xxxx

  • 11 Juli 2013 - 21:33

    Roos:

    Haai lieni, wat fijn dat het goed met je gaat. Enneeh waar is mijn foto gebleven? xx Loveyousomuchhh <3 xx

  • 12 Juli 2013 - 07:42

    Erik Vreeker:

    Leuk schat ik ben blij dat je het naar je zin hebt ,de verveel momenten zullen ook vanzelf wel wat minder worden als je beter bent ingeburgerd.
    hier gaat alles ook goed hoor .
    geniet ,geniet . en neem op wat je ziet .
    je maakt nu een ervaring mee die niemand je ooit meer afneemt , en waar je de rest van je leven over kan praten en op terug kijken .
    ik ben trots op je . kus van je pappie

  • 14 Juli 2013 - 17:15

    Opa&oma:

    eline, ik vindt het zo fijn voor je dat je het zo goed naar je zin hebt. Probeer zo goed mogelijk met je collega's om te gaan en probeer er veel van op te steken voor je toekomst. Groetjes opa&oma

  • 15 Juli 2013 - 16:34

    Diène:

    Hé Eline, leuk om je verslag te lezen en te weten dat je het naar je zin heb.
    Geniet van de tijd die komen gaat, stop het in je rugzak en doe er je voordeel mee in de toekomst.
    Dikke kus van alle Bregmannetjes XXXXX

  • 22 Juli 2013 - 19:49

    Oma Jansen:

    Hoi Eline, Leuk om je verslag te lezen, d.w.z. tot 11 juli j.l. Allemaal heel spannend voor je.
    Dat is alweer bijna 2 weken geleden dus moet het nu toch wel een stuk eenvoudiger gaan voor je.
    Heb je al van de zon genoten, liggend in je bikini bij het zwembad of mogen jullie daar niet komen?
    Je zal genoeg meemaken denk ik, leuke maar ook minder leuke gebeurtenissen. Je zal vast al weten dat
    we hier prachtig mooi weer hebben, zelfs te warm op dit moment. We kunnen regelmatig lekker een
    stukje varen in de boot. Eline, laat nog eens iets van je horen want ik ben razend nieuwsgierig naar
    jouw belevenissen. Groetjes en een dikke kus van Oma (Pénd)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 26839

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: