Dag 1 & de rest - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu Dag 1 & de rest - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

Dag 1 & de rest

Blijf op de hoogte en volg Eline

31 December 2013 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Dag 1
na een uurtje in de auto gezeten te hebben waren we aangekomen in rotterdam. daar heb ik papa en roos dag gezegd en begon de helse rit van eline met koffers alleen. twee mega zware koffers, een grote tas en mn handtas... ik had me aangemeld in de crew recreation ruimte en daar werd me verteld te wachten tot ik opehaald zou worden door iemand van dining room. toen diegene er uiteindelijk was, bleek dat ik eerst mn koffers naar mn kamer moest brengen. dus oke, ik opzoek. vanaf t midden van het schip, helemaal naar de achterkant, dat zeiden de housekeeping stewards, op deck 6, daar heb ik nu mn kamer. Daar eenmaal aangekomen bleek dat ik helemaal vooraan moest zijn. dus weer helemaal terug, koffers gedropt en naar beneden gegaan. Vanuit daar zijn we met meer nieuwelingen naar de dining room gelopen. We hebben kennis gemaakt en de manager hield een kort praatje. vervolgens moesten we naar de eerste veiligheidsbijeenkomst. toen ik daar van terug was, was het al over 11. toen heb ik me heel snel omgekleed, had ik nog 2 minuten om te eten (en ik had al zn honger want had smorgens alleen een appel op. twee frietjes en een stukje vis bestond mn lunch uit. Om 12 uur moest ik werken in de lido (lopend buffet). ik had verwacht dat ik het daar aan moest sturen, maar in tegenstelling ben ik echt alleen voor supervisie en aanspreekpunt voor de gasten. we hebben van de 1500 gasten 900 nederlanders aan boord. dus die waren opzich wel blij met me, maar na een half uurtje heb je dat doelloos rondlopen wel gezien. uiteindelijk heb ik tot half 3 daar gelopen. daarna was ik vrij tot kwart over 4. toen heb ik nog even wat 'nieuwe-mensen-dingetjes' geregeld. om half 5 hebben we elke dag meeting in de dining room om die avond te bespreken. op-aanmerkingen, speciale wensen, taakverdeling en we proeven het menu van die avond. gister is er echt zoveel op me afgekomen. omdat ik nieuw was, kreeg ik maar een kleine wijk, ongeveer 10 tafeltjes. van die tafeltjes was ik de host, ik zet ze aan tafel, geef ze het menu. dan regelen de 'jongens' verder het eten en drinken en kom ik alleen af en toe vragen of alles naar wens is en of ik iets voor ze kan doen. verder die avond, had ik een hardstikke leuke en grotere taak. de dining room bestaat uit twee verdiepingen, boven, deck 5, en beneden, deck 4. Boven hebben we fixed seating, dat betekend dat de mensen bij het boeken van de cruise al hebben aangegeven dat ze om of kwart over 5, of 8uur willen eten met een bepaald gezelschap, elke dag hezelfde. beneden hebben we open seating. dat houd in dat de mensen elke dag kunnen eten hoelaat ze willen, maar ook dat ze in verschilende gezelschappen kunnen zitten. Ik moest toen alle mensen naar hun tafeltjes begeleiden. Op die manier leer ik zelf de tafelnummers en hoe de wijken in elkaar steken. Verder was ik verantwoordelijk voor de 'latenightsnack'. Dat is meestal van half 11 tot half 12. Er wordt dan elke dag in de stijl van een ander land verschillende snacks geserveerd. Dat laatste uurtje is echt killing, helemaal nu met de nederlandse gasten die niet gewend zijn om te eten na het diner is het vet rustig.

Het laatste deel van mn verslag heb ik vandaag afgerond in gran canaria. Nadat we zondag waren vertrokken uit rotterdam hebben we helaas niet verder kunnen varen dan la havre, ergens 3 uur vanaf parijs vanwege de weersomstandigheden. We hebben een heleboel dagen met enorme deining gehad, dus toen kon ik mn verslag niet afmaken omdat ik me heel misselijk ging voelen als ik dan ging lezen of tv kijken.
van de kerst heb ik helaas weinig meegekregen omdat ik ontbijt, lunch, diner en latenightsnack moet werken, dus ook tijdens het voor personeel geregelde kertdiner. Hetzelfde geld voor vanavond oud & nieuw. Ik werk tot 12 uur, dus helaas geen feest voor mij, want morgen gaat om 7 uur mn wekker weer.
Mn werktijden zijn elke dag van 8 tot 10.30 ontbijt in lido, 12 tot 13.30 lunch in lido en 16.30 tot 23.30 diner en latenightsnack.
op dit moment ben ik heerlijk op gran canaria aan het genieten van zon zee strand en een sangria met een collega en een vriend van hem. Vandaag ben in lunch off, wat ik ongeveer 1x per twee weken. Ik zal ook wat fotos plaatsen.

Hele dikke kus en alvast een gekukkig nieuwjaar vanuit gran canaria xxxxx

  • 02 Januari 2014 - 19:41

    Roos:

    Heeii lienie, ik ben blij dat je het naar je zin hebt volgend jaar vieren wij samen kerst en oud en nieuw. Dat vindt ik namelijk heel gezellig. We moeten nog een keertje afspreken om weer te gaan skypen want dat vond ik vorige keer erg leuk.

    Xxxxx Roos
    (Ps je moet ff zorgen dat ik een e-mail krijg als je een nieuw berichtje er op zet want dat had ik nu niet gekregen)

    I Love You ❤️❤️❤️❤️❤️

  • 12 Januari 2014 - 22:23

    Thed En Mariola:

    Hè Eline, wat komt er weer veel op je af. En wat moet je veel en lang werken. Wat heb je opa en oma een fantastische dag bezorgd! Ze waren er vol van. Houden dagelijks je route in de gaten. Gelukkig nieuwjaar, Eline. Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Stage deel 2, ms. Rotterdam

.

Recente Reisverslagen:

31 December 2013

Dag 1 & de rest
Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 26881

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: