Salamat Malam - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu Salamat Malam - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

Salamat Malam

Blijf op de hoogte en volg Eline

08 September 2013 | Finland, Helsinki

Salamat maaaalaaammmmm (goedenavond)
Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Maar mijn dagen vliegen echt voorbij.. dat ik af en toe gewoon niet weet wanneer ik iets moet typen. Natuurlijk ook omdat ik er altijd zo’n lekker uitgebreid verhaal van maak.. ondertussen hebben we na komende nacht 5 uur tijdsverschil, wat het contact met je thuisfront wel lastig maakt en verminderd… na 12 dagen crossing ‘Passage of the Vikings’ van Europa naar Amerika, komen we morgen eindelijk aan in Canada.

Gisteren hebben we tussen bergen en ijs doorgevaren in groenland. Toen ik in de gym me keihard in het zweet stond te werken zag ik ineens iets vreemds in de verte. Uiteindelijk leek het op een huis. En jahoor, er waren daar echt in de middle of nowhere opeens 20 huizen. Ik meen het serieus. Ik had de hele dag nog geen leven gezien, alleen maar water en berg, en toen opeens woonde daar mensen. Daar hebben we even voor Anker gelegen en met twee reddingsboten is een team spullen gaan brengen die de crew en passagiers hadden ingezameld, en we hebben pizza en frisdrank enzo gebracht. Dit was al van te voren bekend hoor, dus iedereen was voorbereid, maar ik had me er toch een iets bewoondere wereld bij voorgesteld. Helaas konden alleen die twee bootjes erheen, maar ze hadden wel een camera opname gemaakt. Die mensen zagen eruit als eskimo’s. en verder doken ze als gekken op alle spullen. Echt bijzonder..

Verder heb ik vandeweek, dinsdag, het Noorderlicht gezien. Ik zat gewoon rustig wat te drinken in de PO, komt ineens Rosalie binnenstormen, ‘jongeeeens, rennen, we kunnen het noorderlicht zien’ dus ongeveer het hele schip was in rep en roer. Allemaal mensen rennen om warme kleding te pakken (het was echt ijskoud) en naar de buitendekken te komen. Het was niet heeeeel duidelijk omdat het redelijk bewolkt was, maar wel super gaaf om te zien! Daarna heb ik nog met Lisa een wijntje gedronken in de PO, en toen dat sloot om 1 uur zijn we verkast naar de OB, waar tot onze verbazing helemaal niemand was, we hadden dus de hele toko voor onszelf, en daar hebben we eens goed gebruik van gemaakt. De hele playlist van de ‘jukebox’ volgezet met Nederlandse muziek en kei lelijk gedanst. Dat was de tweede dag van Reykjavik, IJsland Die dag daarvoor waren we ook al in Reykjavik. Toen ben ik samen met Lisa en nog 100 andere bemanningsleden op ‘crewtour’ geweest naar de blue Lagoon (foto’s volgen). Blue lagoon is hartstikke warm, helder blauw water wat wordt opgepompt. Het is zo zout, dat het zout wat zich afzet, dat je daarvan een maskertje op je gezicht kan doen. leuke ervaring. Aangezien we overnight hadden zouden we savonds uit gaan in Reykjavik. Maar nadat ik met de cadetten uit eten was geweest bij de Tamarind hadden we toch niet meer zoveel zin.. De volgende dag ben ik nog even Reykjavik zelf in geweest, maar daar was echt niks te beleven. Zelfs De Goorn heeft nog meer winkels en activiteit.

Tijdens de crossing, toen we vertrokken vanaf Noorwegen de grote zee op, ben ik echt zoooooooooo zeeziek geweest. Ik was hondsberoerd. Ik ben zelfs van kantoor gestuurd omdat ik zo bleek zag. Ik had de dag daarna wel zeeziekpilletjes genomen, maar die van medical hier zijn wel wat zwaarder dan die van thuis. Ik was daarna zo duf als een konijn. Verder was ik maar wat blij dat we een gehandicapten steuntje hebben in de douche. Die heb je echt wel nodig, anders zit je voor je het weet op je gat. Op kantoor kon ik niet eens fatsoenlijk op een stoel zitten, ik moest mezelf echt vasthouden, anders rolde elke keer alle stoelen met of zonder persoon naar één kant van het schip.

Nou, jullie hebben net al een nieuwe naam voorbij zien komen, Rosalie. Rosalie en Hanneke zijn twee Nederlandse meisjes die vanaf 27 augustus, onze laatste Amsterdam aan boord zijn. En de laatste tijd trekken we veel met z’n vijven op. Hanneke, Rosalie, Lisa, Imke en ik. Een tijdje geleden ben ik met hun gaan lunchen bij de Pinnacle Grill aan boord, jammmm,. Lekker antipasto, penne met pesto en kip en panna cotta =D. gelukkig ga ik morgen helemaaaaaaaaal niet weer uit eten. jammer genoeg vinden we elke keer weer een nieuwe reden om uit eten te gaan. Morgen gaan we met Lisa, Imke, Catalina en nog iemand omdat Catalina komend New York weg gaat.. er gaan een heleboel mensen weg komende donderdag in New York, en dus ook weer een heleboel nieuwe.

Verder heb ik de laatste tijd wat Indonesische feestjes bijgewoond, echt super leuk. Een tijdje geleden zouden we met een paar mensen rumbikub gaan spelen in Imke en Lisa hun kamer, die kamer is misschien 9m2.. en uiteindelijk bleven er Indonesische jongens stromen (Imke gaat met een Indonesische jongen, en de rest waren vrienden van hem). Ze hadden een gitaar meegebracht dus uiteindelijk zaten we met 11 man op die mini kamer muziek te maken, te zingen en te lachen. Echt heerlijk hoe die culturen zo mixen. Gisteren en vandaag was er ook weer een feestje in de crewmess, dan nemen ze allemaal muziek instrumenten mee, en dan maken ze muziek en zingen en dansen.

Ik heb gisteren een aanvraagformulier ingeleverd voor een feestje, mn verjaardag. Ik heb er ook karaoke, bitterballen, kaassoufflés en kroketten bij besteld, lekker Nederlands, lekker Eline.

Gister werd me verteld dat er geen alle mensen die hun eerste contract hebben niet aan wal mogen in Amerikaanse havens tot 8 december. Wat voor mij betekend dat ik geen een keer eraf kan in New York, Boston en Bar Harbor. Ik baal echt heel erg.. ik wilde op mn verjaardag als we in Boston zijn met Lisa gaan lunchen ergens, maar nu moet ik dus de hele dag aan boord blijven. Ik kan me er heel kwaad over maken, maar dat verandert niks, dus ik heb me er maar bij neergelegd, misschien nog een andere keer New York..

Ik beloof jullie guys, dat ik iets vaker wat van me zal laten horen.
Voor nu lekker koese, en oat moaaaaaan xxx

  • 08 September 2013 - 19:22

    Mama:

    Hai lieve schat, ik heb weer genoten van al je belevingen!
    Waarom mag je niet van boord in Amerika? En waarom tot 8 december? En daarna wel?
    Ik vind het heerlijk dat je zo geniet, je bent helemaal jezelf en dat doet me goed!
    Zoeken ze misschien nog een ouwe moek als gastvrouw of iets? :)
    Love you!!!!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXX

  • 11 September 2013 - 20:38

    Roos:

    Heeii Lieni ik ben blij dat je je plekje hebt gevonden en het goed met je gaat <3.
    En ik wil nog iets heel bijzonders vertellen ik zit slamFM te luisteren en ze doen zo 10 sec stilte en dan moet je je gedachte die als eerst in je op komt naar hun smsen. Dus ze gingen een paar smsjes voorlezen en wat denk je dat hoor: "mijn vriendin zit op een crouse schip en ik zie haar waarschijnlijk 8 maanden niet, ik hou van je eline" dus ik denk, dat moet darryl geweest zijn. Ik vond het zooooo lief dat ik het je meteen moest vertellen <3<3<3
    Loveyouuuuu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 26906

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: