Beloofd is beloofd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu Beloofd is beloofd - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

Beloofd is beloofd

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Gisteren zijn we in New York geweest en daar zijn we begonnen aan een nieuwe 10-daagse cruise, genaamd Herfst, Oost Canada. Dat wil zeggen dat we morgen in Boston zijn en daarna via Nova Scotia naar Quebec gaan, waar we drie dagen blijven. Wat een helse nacht was het van woensdag op donderdag. Aangezien NewYork turn around port is, en dus embarkationday moesten we woensdag avond alle barren tellen. Nou oke, daar ben ik ondertussen wel aan gewend, maar nu moesten we vervolgens donderdag morgen om 6 uur paraat staan voor de immigratie dienst, die alle crew (800 man) persoonlijk wil zien en een I-95 geeft. Daarbij wilde ik eigenlijk ook nog naar het Vrijheidsbeeld kijken, maar aangezien dat rond 5 uur was, en ik per pas rond half 2 in lag was dat een beetje teveel van het goede. Dus na 4 uurtjes slaap stond ik bij die immigratie. Het ging er echt heel rommelig. Toen ik aan het bureau van zo’n mannetje stond vroeg hij aan iemand anders of alle First timers tegelijk kwamen, omdat ze die dan hun I-95 en daarmee hun toegang tot het land konden afnemen. Blabla, maargoed ik stond daar dus al, die man gaf mij mn I-95 en ik ben m snel gepeerd net alsof ik nergens van wist. En dussss IK MAG AMERIKA IN! Ooh mennnnnn, jullie weten niet half hoe blij ik was en ben. Ik heb gister alleeeeen maar staan dansen, en springen en kletsen en zingen. Nu kan ik op mn verjaardag tenminste van die boot af, leuk leuk leuk! Rosalie heeft geen I-95 gekregen, ze was ook veel te eerlijk. Die man had haar gevraagd of ze gister de boot nog af wilde, en toen heeft ze nee gezegd ‘want ik ben een first timer’ en jahoor, daar ging haar I-95, weer terug in de enveloppe.

Nou gister was dus loading. Nadat ik met Anthony de dingen binnen had afgerond, alle bar cijfers ingevoerd, zijn we samen naar Rian gegaan, die buiten bij de loading was. Mama & Darryl hadden me nog gevraagd hoe het nou was om in New York te zijn, nou voor mij voelde het niet anders als alle andere dagen. Je ziet boot, passagiers, water, en een cruise terminal, een ontvangst hal. Tijdens de loading komen er verschillende producten, eten, drinken, medicijnen, spullen voor de motoren en overige dingen. Wij als control department zijn er om de chefs te ondersteunen die het eten moeten controleren. We moeten controleren of alles binnenkomt, en soms ook quality checks doen, echt vervelend joh, dat die blueberries precies op de pallet stonden die ik moest controleren. Er waren ook twee honden die alle binnenkomende producten moeten checken op explosieven. Wat een heerlijke beestjes. De meeste chefs hadden het al snel voor gezien omdat het allemaal traag als dikke strond ging. De Amerikaanse wet voor werken is veel strenger. Ze reden met 6 heftrucks, waar ze in Amsterdam maar met zn twee reden, daardoor is het heel druk en moeten ze constant op elkaar wachten. Ook moesten ze verplicht pauze houden van 12 tot 1. Als ze dat niet deden kon het ons 5000 euro kosten.. uiteindelijk ben ik samen met Thomas opgetrokken, hij komt uit Canada en is pinnacle grill chef. Hij heeft me veel geleerd over waar je op moet letten en hoe je snel en efficiënt een pallet kan checken. Toen die mannen dus pauze aan het houden waren, ben ik ook gaan eten en daarna had ik nog 10 minuten. Snel heb ik wat geld gepakt om een kaart te kopen voor mn lieve Oma die bijna jarig is. Maar eenmaal buiten bleek dat er geen winkeltje dichtbij zat, en het begon ook te regenen. Wel ben ik even de straat over gestoken en weer terug. Gewoon voor het gevoel, man o man wat een drukte daar op die wegen, en wat een boel gele taxi’s. maar jeeej, ik ben gewoon in facking new york geweest! Later hoorde ik van Thomas dat ie in zn pauze snel naar Times Square gelopen was, dat ga ik volgende keer dan ook maar doen, laat die pauze dan maar zitten.. rond 3 uur smiddags was alles geladen en zijn we naar binnen gegaan. Daar hebben we nog even verder gewerkt en om 5 uur toen we gingen varen zijn we naar het skydeck gegaan om foto’s te maken van de stad en het Vrijheidsbeeld.

En nu, kiezen we het ruime sop opweg, naar een nieuw avontuur!

  • 14 September 2013 - 11:28

    Thed En Mariola En Kids:

    Hallo Eline, als eerste van harte met je verjaardag. Leuk verhaal vandaag.waarom mogen frist timers het land niet af? Het is wel een hectisch gedoe zo bij die arrogante Amerikanen.wij hebben dat ook meegemaakt toen we vanuit Canada naar Amerika wilden.daar werden we als een nummer behandeld met veel vragen over wat we kwamen doen en of we groente mee hadden.veel gedoe voor niets.als ik het zo lees geniet je van je tijd,en kom je af en toe tijd te kort en dat is alleen maar leuk. Ik (wij) wensen je nog een leuke tijd waarin je veel nieuwe dingen mag zien en meemaken. Gr en tot gauw. Vanaf de alver

  • 14 September 2013 - 15:00

    Opa En Oma:

    Eline , vanharte gefeliciteerd met je 20e.

    we kijken uit naar 27 oktober .
    groejes opa en oma.xxx

  • 14 September 2013 - 16:26

    Diène:

    Hé Eline,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag .....!!!!!
    Mens, wat zie jij een hoop van de wereld en wat beleef je veel. Heerlijk dat je het zo naar je zin heb.
    Maak er vandaag een leuke, gezellige dag van met je nieuwe vrienden daar aan boord. (ondanks dat je geen familie en "oude vrienden" om je heen heb).
    Groetjes en een dikke KusXXXXX
    Jan-Diène-Mike-Melanie_Nicole
    en een lekker lik van Pelle......

  • 16 September 2013 - 08:31

    Linda, Vace, Dominique En Gina:

    Hee Eline, ik weet nog dat ik je in mijn armen hield toen je pas geboren was............ en nu ben je alweer 20!!!!!! ( en ik ben ook 20 jaar ouder.........snik). Nog van harte gefeliciteerd lieverd. En ik ben zo jaloers op wat je allemaal ziet en meemaakt: New York......geweldig. Wij zijn deze vakantie naar Zandvoort geweest, ook leuk. Ik wens je nog heel veel prachtige avonturen toe, een dikke knuffel van allemaal en tot gauw!!! XXXXXXXXXXXX

    Linda en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 26902

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: