bijna naar huis! - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu bijna naar huis! - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Eline Vreeker - WaarBenJij.nu

bijna naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Eline

01 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Newport

Joh, de tijd vliegt hier echt voorbij!
Na mn vorige reisverslag heb ik natuurlijk mn 20ste verjaardag gevierd. Nog allemaal bedankt voor de lieve felicitaties =D
Op de vooravond van mn verjaardag ben ik gezellig wat gaan drinken met Lisa, mn front office vriendinnetjes hadden een tekening op mn deur geplakt met ballonnen, super lief! Savonds heb ik met Rosalie mn verjaardag voorbereid, karaoke klaargezet, drankjes geregeld en versiering gemaakt. Er waren ongeveer 15 mensen, gezellig gedronken, gezongen en genoten van kaassoufle’s en frikandellen.
Die dag waren we in Boston, jeeetje wat een stad! Zo leuk, zo bruisend! Er was een soort oude griekse markthal, die van het begin tot het einde aan beide kanten vol zat met eettentjes, ik denk wel een stuk of 50. Je kon het zo gek niet bedenken of ze hadden het, grieks, turks, asiatisch, broodjes, soep, vis, taart de hele rambam. Ze hadden daar een Abercrombie & Fitch, en een Victoria Secret waar ik net iets teveel geld heb uitgegeven.
Gisteren waren we ook weer in Boston, dit keer ben ik met Lisa, Anika en Rafael (braziliaanse front office supervisor) naar een shopping center gegaan. Echt hoor, in amerika is niet alles groot, maar gewoon ontzettend huge! Ik denk wel een stuk of 15 mega stores. Allemaal outlets, ik heb een jas gepast van Guess, nu maar 80 dollar! Ik heb ook twee koffers gekocht, van 400 dollar voor 110. Voor dat geld kun je in nederland bijna geen grote koffer van goede kwaliteit kopen.
Vorige week hadden we twee overnachtigen in Quebec. De eerste avond ben ik na het werk met Lisa uitgeweest, naar Dagobert, de club daar. Drie verdiepingen, lekkere muziek en een heleboel collega’s. Toen lisa me vroeg wat ik wilde drinken en daarop een witte wijn bestelde had ik toch niet gedacht dat ze dat accepteerde he; ‘halloooo, nu kun je eindelijk iets anders drinken dan wijn (aan boord is sterke drank verboden) en dan bestel jij een wijntje, dacht het ff niet. Hier, heb je vodka cola.’ Nou oke, je kunt dus wel raden hoe de avond verlopen is. Een heleboel drankjes, gedans en vooral geld verder zijn we weer terug gegaan.
Volgende dag hadden we loading (en een aardige kater..) er was helaas binnen veel werk te doen, rapporten afronden om de cruise te kunnen sluiten, dus ik ben amper buiten bij de loading geweest jammer genoeg. We waren natuurlijk hardstikke enthousiast dus we zijn savonds weer naar die club gegaan, het was toen zondag (22ste). De taxi chauffeur had gezegd dat zondag en woensdag de drukste dagen waren, maar dat viel vies tegen. Helemaal omdat we die dag daarvoor het zo naar ons zin gehad hadden. Dus we lagen optijd weer in bed.
Afgelopen vrijdag hadden we crewparty (gratis drank) omdat ons schip 100% had gehaald op de amerikaanse gezondheids inspectie. Dat mag ook wel, want ongeveer de hele crew heeft een week lang alleen maar soapie soapie gedaan. Vorige keer was de crew party in de nachtclub, nu was het op B-deck tussen de voorraadkamers en koelcellen, dus dat viel wel een beetje tegen. Maar wij nederlanders laten de pret niet bederven dus we hebben weer genoten. Alleen wel een beetje veeeeeeeeeel te laat in bed, wat resulteerde in maar 3 uurtjes slaap.. dat slapen is niet zo’n probleem, maar wel dat je de alcohol nog voelt als je wakker wordt. Rian vertelde me dat ze na zulke crew partys altijd random mensen pakken om alcohol tests te doen, dus ik was de hele dag doodsbang dat ik het zou worden, dan was het enkele reis naar huis. En dat besefte ik me toen die dag pas, dus vanaf nu maar rustig aan met feestjes. Ik wil mn toekomst natuurlijk niet zomaar bij het grofvuil zetten..
Denk je lekker te kunnen slapen, ging gistermorgen ineens het brand alarm af om half 6 sochtends. En daarmee bedoel ik niet het brand alarm in mn kamer, maar een alarm wat aangezet wordt door de kapitein als er ergens brand is. Eerst schrok ik wakker (om half 11 is er vaak oefening en dan laten ze die alarmen ook gaan) omdat ik dacht dat ik me verslapen had. Daarna kon ik niet goed definieren of het nou het brand alarm of het algemene alarm was. Dus ik stond al bijna naast mn bed om mn reddingsvest aan te doen toen de kapitein door de luispreker zijn dat er rook ontwikkeling was gesignaleerd op deck 10. Na een half uur lang getetter door dat aparaat bleek dat het een slippende v-band was ofzo, en dus niks aan de hand. Achja, weer een ervaring rijker.
Ondertussen nog maar een maandje voordat ik alweer naar huis kom!
Vanavond ga ik lekker met Hanneke en Rosalie roomservice bestellen, een filmpje kijken en een meidenavond maken 
Tot de volgende update!
Xxxx Eline

  • 01 Oktober 2013 - 19:41

    Angelique:

    lieverd, als je ooit niet slaagt voor je opleiding kun je altijd nog columniste worden!
    wat kan jij lekker vertellen, je krijgt meteen overal zin in, Dagobert, Crewparty's, heel oude Griekse markthallen...:)
    tot snel lievie! Kus xxx

  • 01 Oktober 2013 - 20:43

    Roos:

    Wat een leuke feestjes allemaal toen ik de dagobert club hoorde dacht ik meteen aan de Donald duck en moest ik lachen. Kind wat ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt :) ik zie je snel weerr <3<3<3 xxx Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 26906

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 24 Mei 2015

Darryl opzoeken, Ms. Maasdam

22 December 2013 - 22 April 2014

Stage deel 2, ms. Rotterdam

28 Juni 2013 - 27 Oktober 2013

Stage bij Holland America Line

29 Juni 2012 - 31 Augustus 2012

Viva la France

Landen bezocht: